Prelegent

Piotr Chmielewski

Social Media Now
Piotr Chmielewski

Piotr Chmielewski

Social Media Now

CEO agencji Social Media Now, która jako Partner w programie Meta Business Partners realizuje skuteczne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Doradca i szkoleniowiec z ponad 10-letnim doświadczeniem.

CEO agencji Social Media Now, która jako Partner w programie Meta Business Partners realizuje skuteczne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Doradca i szkoleniowiec z ponad 10-letnim doświadczeniem.

Social media czy AI media? Sztuczna inteligencja przejmuje stery w SM i jak na tym skorzystać

Piątek 13/09 - 13:30 - KM8

AI w social mediach to nie tylko tworzenie treści! To tak naprawdę aż 4 obszary: 1. #GENAI, czyli tworzenie i edytowanie contentu to obszar, który najbardziej się teraz ze sztuczną inteligencją kojarzy. Nic w tym dziwnego, bo nowe narzędzia powodują, że niemożliwe staje się możliwe, a tworzenie treści jest prostsze niż kiedykolwiek. Warto pamiętać, że to ważny temat, ale nie jest jedynym w którym AI przejęła lub za chwilę przejmie stery. 2. ZASIĘGI ORGANICZNE. Tutaj również to sztuczna inteligencja już dziś decyduje o tym co widzą użytkownicy social mediów. Coraz mniejsze znaczenie ma to kto śledzi profil firmy, czy organizacji. Coraz mniejsza część Obserwujących widzi treści tylko dlatego, że polubiła profil. W Stanach to już ZERO procent treści, które ludzie widzą na FB. Jednocześnie coraz więcej treści jest wyświetlanych bezpłatnie, przez AI. W praktyce chodzi m.in. o Rolki i posty \"Proponowane dla Ciebie\", które w tej chwili stanowią już ponad 30 procent contentu na FB i ponad 50 proc. na IG i to na pewno nie koniec. 3. KAMPANIE REKLAMOWE. Sztuczna inteligencja jest gotowa przejąć także prowadzenie płatnych działań. Już niedługo realny będzie model, w którym system automatycznie wybierze cel reklamowy, grupy docelowe, umiejscowienia, a potem stworzy i przetestuje setki reklam oraz przypisze budżet tam gdzie należy. Po stronie reklamodawcy pozostanie tylko podanie podstawowych danych dotyczących promowanej działalności. Duża część z tych rozwiązań działa już dziś pod nazwą Advantage+, a na rynku dominują dwa skraje podejścia do automatyzowania. I jak to ze skrajnymi podejściami, żadne nie jest optymalne. 4. OBSŁUGA KLIENTA: będzie łatwiej i wygodniej. Już dziś da się zrobić dużo (np. \"mailingi\" wysyłane przez Messengera, chatboty), a będzie jeszcze ciekawiej: Meta udostępni \"AI Studio\" - umożliwi markom tworzenie reprezentujących ich agentów / asystentów AI. Dzięki temu nawet firmy, którym do tej pory nie opłacało się prowadzić działań sprzedażowych w wiadomościach, przychylniej spojrzą na tę możliwość. Główne zadanie dla social media marketerów na ten rok? Zrozumieć i zacząć wykorzystywać zmiany w social mediach wywołane przez AI. We wszystkich 4 obszarach. A prelekcja właśnie w tym pomoże.