Środa 20/09/2023

Zaufana Beta

Zaufana Beta

Dla mnie InternetBeta to swego rodzaju podkarpackie święto networkingu, inspiracji i motywacji. Myślę, że to 3 kluczowe wartości dla których uczestnicy wybierają właśnie tą konferencję. Niezapomniana atmosfera, unikalna lokalizacja i ludzie to kwintesencja Bety.

Łukasz Bis: InternetBeta o wyjątkowe wydarzenie – wręcz powiedziałbym kultowe. Mamy tutaj możliwość spotkania topowych osób z branży, ale nie tylko. Pamiętajmy, że marketing, sprzedaż, komunikacja, to jest chleb powszedni każdego z biznesów – można to robić w różnej skali, z różnym rozmachem, ale tak naprawdę Beta jest dla wszystkich. Powiedz mi – czym jest Beta dla Ciebie? 

Sebastian Horoszko: Dla mnie InternetBeta to swego rodzaju podkarpackie święto networkingu, inspiracji i motywacji. Myślę, że to 3 kluczowe wartości dla których uczestnicy wybierają właśnie tą konferencję. Niezapomniana atmosfera, unikalna lokalizacja i ludzie to kwintesencja Bety. Pojawiam się praktycznie co roku, aby ponownie w tych sprzyjających okolicznościach spotkać kluczowe osoby z branży, wymienić z nimi swoje doświadczenia oraz poszerzyć horyzonty. Nawiązane podczas konferencji relacje procentują latami. Nie zapominajmy także o merytorycznej części imprezy – inspiracje oraz merytoryczne wystąpienia są dla mnie swego rodzaju drogowskazem do dalszego działania, np. w tym roku bardzo zdrowe podejście do sztucznej inteligencji wielu uczestnikom pomogło zrozumieć jaką realna wartość można czerpać z AI oraz jak ustawić wobec niej swoje oczekiwania. Beta uzależnia i to w tym pozytywnym sensie znaczenia tego słowa.

Łukasz Bis: Oczywiście jest to wydarzenie, na którym sporo się mówi o biznesie, jego prowadzeniu, kontakcie z klientami. Powiedz mi, czy zajmujesz się na co dzień i czy udział w Becie pomaga Twojemu biznesowi – a jak tak, to w jakim wymiarze. 

Sebastian Horoszko: Na co dzień zarządzam Zaufane.pl – usłudze, dzięki której nasi Klienci budują pozytywny wizerunek w sieci przy pomocy pozytywnych i autentycznych opinii. Social proof – czyli opinie znalezione w Internecie lub wypowiedziane przez naszych znajomych oraz rodzinę towarzyszą nam niemalże w każdej decyzji i zakupie – w szczególności im mniej mamy doświadczenia w danej dziedzinie, tym bardziej bazujemy na zdaniu innych. Wyróżnikami naszego rozwiązania jest bardzo wysoka skuteczność pozyskiwania feedbacku, sięgająca nawet 50% ankietowanych, dzięki szerokiemu możliwości integracji oraz wielu metodom pozyskiwania feedbacku, gwarancja niezależności i transparentności opinii przy zachowaniu względów bezpieczeństwa, a także wiele sposobów wykorzystania i prezentowania pozyskanych opinii – od wewnętrznego zastosowania do usprawnienia procesów w biznesie po prezentowanie w całej ścieżce zakupowej. Warto również zwrócić uwagę na międzynarodową działalność – należymy do holdingu posiadającego kilkadziesiąt tysięcy klientów w całej Europie, a wisienką na torcie jest status oficjalnego pośrednia do spraw opinii dla Google – ten status w tej części Europy posiada zaledwie kilka firm. To wszystko sprawia, że nasi Klienci osiągają sukcesy na polu budowania wizerunku oraz zwiększają sprzedaż, bo jak wcześniej wspominałem opinie innych to najlepsza forma budowania zaufania i marketingu.  

Dla mnie InternetBeta to doskonała okazja do spotkania leaderów w branży, wymiany doświadczeń oraz rozmów, podczas których bardzo często powstają pomysły współpracy. Merytoryczne wystąpienia pozwalają mi zwalidować podjęte decyzje oraz dają inspirację do dalszego działania. Beta to jedno największych tego typu wydarzeń w tej części Polski, zatem to również doskonała okazja do pokazania się wśród Partnerów Biznesowych oraz potencjalnych Klientów.  

Łukasz Bis: Prowadzisz biznes na Podkarpaciu – zdecydowanie miejscu wyjątkowym, z uwagi na wiele aspektów. Czy Podkarpackie to dobre miejsce do funkcjonowania Twojego biznesu? Czy zmożemy powiedzieć, że nasze Województwo to swoisty generator biznesu? 

Sebastian Horoszko: Zdecydowanie tak! Możemy być dumni, że w naszym województwie powstało tak wiele znakomitych firm. Swego czasu mieszkałem poza Rzeszowem i wielokrotnie słyszałem słowa uznania nt. biznesu prowadzonego w naszym regionie. Dobre uczelnie, inicjatywy podejmowane przez włodarzy miasta i województwa oraz niesamowita otwartość lokalnych przedsiębiorców – to wszystko sprawia, że biznes „ciągnie” do podkarpacia. Nie zapominajmy także o funduszach unijnych i projektach organizowanych przez województwo są one bardzo pomocne w każdej frazie prowadzenia przedsiębiorstwa – sami z nich korzystamy i dzięki temu mogliśmy otworzyć z sukcesem oddziały w Republice Czeskiej i na Słowacji.  

Łukasz Bis: A poza tym? Poza biznesowo? Czy Podkarpackie urzeka Cię także turystycznie? 

Sebastian Horoszko: Po za biznesem jestem aktywny turystycznie, uwielbiam wyprawy rowerowe – w szczególności te dłuższe – nie bez przyczyny jedna z tras rowerowych prowadzących na południe została nazwana „podkarpacką Toskanią”. Podkarpacie oferuje różnorodność turystyczną, która jest doceniana przez turystów z całej Polski. Slogan: „rzuć wszystko i jedź w Bieszczady” jest dzisiaj aktualny bardziej niż kiedykolwiek w przeszłości – tłumy turystów podczas wakacji i długich weekendów są najlepszym na to dowodem. Pomaga również coraz lepsza infrastruktura drogowa oraz restauracyjno-hotelowa – nie tylko w Rzeszowie – myślę, że tutaj zawsze było dobrze, bardzo mnie cieszy to, że pojawiają się doskonałe miejsca w różnych częściach naszego województwa, które przyciągają najbardziej wymagających gości, a będzie tylko lepiej! 

Łukasz Bis: Prowadzenie biznesu w dzisiejszych realiach wydaje się trudnym zadaniem – ciągłe zmiany, inflacja, migracja pracowników. Jak sobie z tym radzisz? Czy masz tutaj jakiś life hack, który pozwala Ci funkcjonować bez większych problemów? 

Sebastian Horoszko: Zaufane.pl powstało na kilka miesięcy przed pandemią, zatem możemy powiedzieć, że nie znamy „normalnej rzeczywiści” – od zawsze działamy w czasach kryzysu, dla mnie kluczowe kwestie to nastawienie i trzeźwa ocena sytuacji. W 2020 roku poznaliśmy niespotykane dotąd okoliczności, o błąd było bardzo łatwo, a sam projekt miał niecały rok, to co mogło zbić nasz biznes okazało się później trampoliną dzięki niesamowitym wzrostom w e-commerce. Moim zdaniem kluczem do sukcesu w dzisiejszych czasach są: dywersyfikacja biznesu online i offline  – dobrze jest jeżeli mamy wiele źródeł przychodu, model biznesowy – tutaj wszelkiego rodzaju subskrypcje święcą sukcesy oraz ekspansja międzynarodowa – to daje dodatkową niezależność i bezpieczeństwo.  

Łukasz Bis: Co myślisz o podkarpackiej scenie eventowej – mam na myśli oczywiście eventy branżowe. Czy uważasz, że jest tutaj miejsce na nowe formaty, czy zdecydowanie „za dużo” się dzieje?  

Sebastian Horoszko: Jest naprawdę dobrze, InternetBeta, Kongres Profesjonalistów PR, Kongres 590 to flagowe imprezy organizowane w naszej okolicy, dobra infrastruktura oraz nowe centra kongresowe przyciągają nowych organizatorów wiec myślę, że powstawanie tutaj jeszcze kilka ciekawych imprez z różnych obszarów biznesu.  

Łukasz Bis: Dziękuję za rozmowę, na koniec chciałbym jeszcze tylko prosić Cię o jedno. W jednym zdaniu powiedz mi co Tobą kieruje, co Cię inspiruje w biznesie. 

Sebastian Horoszko: Myślę, że jest to chęć ciągłego rozwoju oraz „przesuwania granic”, myślę, że mogę powiedzieć, że w Polsce odnieśmy sukces – w ciągu 4 lat zbudowaliśmy dużą znajomość nowej usługi oraz rozpoznawalność naszej marki, teraz naszym celem jest region CEE. Również bardzo dziękuję za rozmowę!  

#gromkiebrawa #klimattoludzie #generatorbiznesu